Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Tesla i kako ga sahraniti

Komentari (80) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 04 mart 2014 22:30
Dragoslav Petrović
Najbliži Teslini potomci su dali odobrenje da njegova urna počiva u muzeju izgrađenom u njegovu čast. Teško da većeg spomenika može imati.Ko to može sebi da uzme za pravo da izmešta nečije posmrtne ostatke protiv volje potomaka?!
Preporuke:
48
66
2 utorak, 04 mart 2014 22:51
Igor
Prilično argumentovan i uverljiv tekst, za razliku od primitivne ateističke histerije "Leave Tesla alone", a čija je osnova banalna činjenica da je "nauka odvojena od religije" i ništa više.

Činjenica je da je Tela bio pravoslavac i darivao pravoslavnu crkvu i da mu je poslednja želja bila da bude sahranjen po pravoslavnim običajima. Ovim "braniteljima" niko ne brani da u svoj testamnt stave da žele da budu kremirani i smešteni u muzej, ali neka se ne predstavljaju kao Teslini advokati jer to nisu.
Preporuke:
63
32
3 utorak, 04 mart 2014 22:58
slobodan
koliko znam Tesla nema potomaka.
Preporuke:
68
14
4 utorak, 04 mart 2014 23:07
Dragomir Jovičić
Nije istina da su Teslini potomci protiv polaganja njegovih ostataka u porti Hrama. Ako ste intelektualac onda znate razliku između muzeja i mauzoleja. Ili ne znate. Protivnici pogreba Nikole Tesle u srpski pravoslavni hram žele da odvoje velikog Srbina od svog pravoslavnog roda i to je cela istina. Srpski narod je velik i za razliku od mnogih podarioje čovečanstvu velike ljude. Velikani pripadaju svome narodu, a potom i svekolikom čovečanstvu. Kroz svoju istoriju srpski narod je prošao kroz teška vremena, pa će proći i kroz ovo sadašnje bremenito rasrbljavanjem.
Preporuke:
58
19
5 utorak, 04 mart 2014 23:15
fristajlo
Prilično sam siguran da se iza svega krije nešto mnogo važnije, čim se ovolika gužva podigla.
Sačekaću da se to, što se krije- pojavi...
Preporuke:
42
5
6 utorak, 04 mart 2014 23:25
Sima
Zanimljiv članak! Baš zanimljiv.

Nisam znao da je Tesla bio kum crkve u Geriju. Niti da je u testamentu napisao da želi da bude sahranjen po pravoslavnom običaju. Niti da je prvo sahranjen, pa posle da su mu ostatci otkopani i spaljeni.
Preporuke:
42
10
7 utorak, 04 mart 2014 23:36
ostavite prah genija
Neprimereno svojatenje države i crkve za onim što joj ni u snu ne pripada - Teslin prah treba da ostane gde jeste, svetski čovek, vizionar, naučnik i duhovnjak specifične religioznosti koji nadilazi sve državne i crkvene hramove, to je Nikola Tesla! Nikolić i Irinej da odlučuju o tome - žalosno!
Preporuke:
25
53
8 utorak, 04 mart 2014 23:42
k-pax
Carls Darvin je sahranjen u Vestminsterskoj opatiji, ne znam zasto ne bi Tesla mogao u Hramu Svetog Save?
Preporuke:
54
12
9 utorak, 04 mart 2014 23:42
Rđosav
fristajlo:Prilično sam siguran da se iza svega krije nešto ...Sačekaću da se to, što se krije - pojavi...- ma već se pojavilo, čitaj Politiku:http://www.politika.rs/vesti/najnovije-vesti/Muzej-Nikole-Tesle-Premestanje-urne-neadekvatno.sr.htmlSporazum o prenosu urne s Teslinim posmrtnim ostacima u Hram Svetog Save na Vračaru potpisali su 28. februara Patrijarh Irinej, ministarka energetike Zorana Mihajlović i predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali.- dakle, mali predizborni performans SNS-a
Preporuke:
43
5
10 utorak, 04 mart 2014 23:42
nedostojno
Teslin duh je bio superioran iznad svake crkvene dogme i/ili naučničkog oportunizma. Danas nedostojni srbi se poigravaju i sa njegovim pepelom!
Preporuke:
29
21
11 sreda, 05 mart 2014 00:05
Marko Gay
Hocete li konacno srpskom narodu pokazati Teslina privatna pisma?

Toliko skrivanje materijalnih dokaza samo da se ne bi obelodanilo da je najpostovaniji naucnik medu Srbima bio homoseksualac.

Sta je to nego izraz nepostovanja prema svemu i svacemu: Tesli, srpskim pederima, vasoj istoriji, istini...
Preporuke:
9
68
12 sreda, 05 mart 2014 00:24
Kuvar Brodski
Tesla je sam rekao da se njegova predstava Boga ne poklapa ni sa jednom religijom. Bio je formalno pravoslavac i verovatno je prilikom sahrane obavljen obred (kome je do toga). Najbolje bi bilo da se oko njegovog imena okupljamo (a ne razdvajamo) sa ciljem da nikada više ni jedan Tesla ne ode iz otadžbine jer nema uslove za rad.
Preporuke:
24
8
13 sreda, 05 mart 2014 00:29
Jasna Simonović
Žalosno je što je Tesla uopšte kremiran (po čijem nalogu?), a koliko znam to nije bila njegova želja s obzirom da je iz srpske svešteničke porodice i da je pravoslavni hrišćanin...
Žalosno je i što se urna nalazi u zgradi koja pripada ljudima kojima je oduzeta...
Mislim da je Hram Svetog Save sveto mesto za svete seni velikog naučnika...

https://www.youtube.com/watch?v=StDPvNWBCZQ
Preporuke:
45
10
14 sreda, 05 mart 2014 01:46
najoštriji demanti
Ovaj neuki komentator čije pogano ime neću spomenuti neka ne lupeta, Tesla je možda bio aseksualan ali homoseksualan definitivno ne!
Preporuke:
38
4
15 sreda, 05 mart 2014 02:46
Srba
I to ćemo izgleda doživeti, da Teslu sahranjuju komunist i ekumenisti. Lako moguć i dolazak pape na parastos...
Preporuke:
13
12
16 sreda, 05 mart 2014 03:49
Odbrana, poslednji dani i sahrana
Pitanje sahrane "posmrtnih ostataka" Nikole Tesle nije moguće sagledati samo iz jednog ugla. Svaka od suprotstavljenih strana ima svoju paletu argumenata koji počivaju na fonu opšte kulture i civilizacije kojoj Srbija pripada. Mislim da u ovoj stvari ni jedna strana ne sme da se oseti poraženom, ali da bi se stiglo do rešenja koje bi približno sve zadovoljilo, biće potrebno da se ono utemelji na vrednostima koje su opšte, izvan vremena, ideoloških stavova i pojedinačnih interesa. Zato rešenje treba da se bazira na učenju pravoslavne crkve i tradicijom osveštanim kanonima. Nema sumnje da je N. Tesla bio jedan od najvećih umova rođenih od srpske majke, ali isto tako nema sumnje da nije bio vernik pravoslavne crkve i da nije zastupao njeno učenje. Delim uverenje jednog broja komentatora da "posmrtnim ostacima" nije mesto u muzeju, ali Teslina nepravoslavnost i necrkvenost diskvalifikuju njegov pepeo od mogućnosti sahrane u crkvi.
Preporuke:
2
18
17 sreda, 05 mart 2014 03:59
Odbrana, poslednji dani i sahrana II
Zato verujem da bi najbolje rešenje bilo sahraniti "posmrtne ostatke" velikog naučnika na groblju, mestu koje evropska kultura jedino dopušta. Druga rešenja bi izlazila iz evropskog kulturnog usmerenja i podsećala bi na ponašanje Osmanlija prilikom zauzimanja albanskog grada Lješa 1478. godine. U katedrali tog grada već deset godina su počivale kosti Skenderbega koji se prethodnih decenija hrabro suprotstavljao osmanskom pritisku i koga su obe zaraćene strane smatrale velikim herojem. Po osvajanju grada Turci su razrušili njegov grob, a kosti su razdelili kao amajlije, u uverenju da će im one doneti uspeh u sledećim ratovima. Da li samo mene zaraćene strane oko Teslinog pepela podsećaju na Osmanlije?
Preporuke:
1
20
18 sreda, 05 mart 2014 05:22
Srbin crnac, ateista
Kakvo sramotno monopolisanje srpskih nacionalnih velikana od strane SPC, skandalozno mešanje u sekularna pitanja i trpanje radi stavljanja sebe u centar pažnje nacije. Jedno veliko sramotno aminovanje ovog postupka od strane većine ljudi. Prosto je neverovatno koliko su predvidljivi oni skoro potpuno beskorisni duhovni delatnici i na koji način žele zadržati hegemoniju nad nacionalnom kulturom, kulturnim kodom i uspesima pojedinačnih Srba, čak i kada ti uspesi nemaju nikakve veze s njima. Posle vekova ispiranja mozga i iskorištavanja međukonfesionalnih razmirica među samim Srbima učinili su da zaboravimo koliko su Srbi dugo odolevali crkvenoj hijerarhiji sa obe strane -manje u Raškoj a više u Bosni- da nametne svoju prevlast svesni da su i jedna i druga hijerarhija samo oruđe kulturnog imperijalizma i dominacije Vizantije i Vatikana, učinili su da zaboravimo da glagol „popovati“ i postoji zato što nismo nikada dozvoljavali da nam popovi postanu gospodari našeg duha i slobodoljubivog uma.
Preporuke:
14
32
19 sreda, 05 mart 2014 05:28
Srbin crnac, ateista
Učinili su da zaboravimo koliko domišljati su bili Srbi iz Bosne i Hercegovine koji su samo nominalno primali hrišćanstvo i koristili se njime zbog letimititeta države ali su odbijali bilo kakvu hijerarhiju bilo sa Zapada bilo sa Istoka, zato do dolaska Turaka u BiH praktično i nije bilo crkava i manastira. Učinili su da zaboravimo i da je zbog toga sve srpsko plemstvo u BiH primilo islam jer muhamedanci nemaju centralizovani sistem imama i muftija već su lokalni imami slobodni činiti što misle da treba- što su Srbi Bosne sve vreme tražili, oblik monoteizma koji neće biti deo podjarmljivanja. Tako je i bilo 200-inak godina. Lagali su nas vekovima da je srpski bog Svetovid neki katolički svetac Vito sa Sicilije. I nisu nas slomili i oteli kulturu dok nas istorija sama nije slomila. Upravo zbog ovoga se i moraju otimati o srpsku kulturu i nasleđe i služiti se ovako pokvarenim sredstvima jer znaju da nije njihova, da su je samo preoteli od nas. Negativnost se najbolje vidi u reči "popovati"
Preporuke:
7
27
20 sreda, 05 mart 2014 05:30
Srbin crnac, ateista
"Tesla je tražio da ga sahrane po pravoslavnim običajima". Od kada je to za SPC kremiranje pravoslavni običaj? To više liči na hinduistički običaj što se može povezati sa Teslinim interesom za budistička učenja i duhovnost (budizam je nastao iz hinduizma). Ali ne, to nama ne odgovara pa ćemo se samo pretvarati da to ne postoji. Kao i za sve ostalo. I za sve nabrojano gore, uostalom.

„Glasna manjina,... suprotstavlja se bilo kakvoj promeni sadašnjeg statusa Tesline urne.“
Otkuda znate da je to manjina? Da li ste možda radili reprezentativnu anketu, da li je profesionalno urađena i s kolikom greškom je urađena? A i ako jeste „manjina“ znači li to nešto osim da je većina opet bila prevarena i prevarena u gornjim slučajevima. Da li je uopšte bilo nekakve debate ili su vlasti kao kod Dositeja i Vuka samo klimale glavom pred sveštenicima?
„Glasna manjina....vešta internet manipulaciji,“ šta uopšte znači „vešta internet manipulaciji“? Mislite znali su da koriste „fejsbuk“ i da pozovu prijatelje?
Preporuke:
7
30
21 sreda, 05 mart 2014 05:32
Srbin crnac, ateista
„Pripadnici grupe "Spasimo nauku", očito umišljeni da predstavljaju sve naučnike Srbije a možda i šire, sada bi da spasavaju i Teslu od civilizacijskog čina koji srpski narod duguje svom velikanu još od 1957. godine.“ -ovo je obično etiketiranje. Očigledno da ste iskoristili naslov fejsbuk grupe „Spasimo nauku“ za etiketiranje cele inicijative „Ostavite Teslu na miru“, pa sad ti zli umišljenici hoće da se mešaju a nisu niko i ništa. Inicijativa„Spasimo nauku“ se ne bavi pitanjem Tesline urne već opštim naučnim pitanjima, ali to ne smeta da se ove dve inicijative pomešaju radi lakše stigmatizacije.

„Što bi neki rekli - nisu primetili da je pao Berlinski zid.“

Možda vi niste primetili da je poslednjih nekoliko stotina godina podignut novi zid, kojim je crkva odvojena od države.
Preporuke:
8
26
22 sreda, 05 mart 2014 05:33
Srbin crnac, ateista
„Uostalom, zašto su samo naučnici "zaduženi" za Teslu. Najveći srpski pronalazač pripada ne samo cehu naučnika, nego i celom srpskom narodu, kao i celom čovečanstvu.“
A srpski narod je izgleda samo SPC. Zato ćete vi spasiti Teslu od monopolizacije jednog ceha naučnika i predaćete ga SPC koja je, što je opštepoznato, crkva celog čovečanstva.

Jesam li ja u pravu ako kažem da se radi o monopolizaciji srpskog nasleđa od strane SPC? Ili SPC možda planira da Teslu proglasi za sveca iz ideoloških razloga kao što su uradili s Nikolajem Velimirovićem i praktično svakim ko je nešto više uradio za izgradnju srpske državnosti??

„Karađorđevići su se vratili u Oplenac, Nikolaj u Lelić, pa treba i Tesla na Vračar“

Tesla se već „vratio“ i on je u Beogradu. Tesla nije bio sveštenik već naučnik. On nema šta da traži u nesekularnim institucijama.
Preporuke:
8
23
23 sreda, 05 mart 2014 05:36
Srbin crnac, ateista
„Ali kome će on nedostajati u Muzeju“ - možda tim zlim naučnicima, pošto ništa nije učinio za nauku.

„Ali on je bio pravi pravoslavac, bio je kršten...“ - Nije svako ko je kršten pravoslavac niti pobožan i religiozan. Npr moja malenkost je krštena, to sam uradio svojom voljom, smatram se prilično duhovnom osobom, ali nisam religiozan, ne pripadam ni jednoj religiji i ne verujem da bog Jahve postoji. Ukoliko izmislim neke poznate izume, hoćete li i mene mrtvog prisiliti da budem sahranjen u crkvi?

Prema drugim, kasnijim Teslinim izjavama se vidi da on posmatra Kosmos kao jedan veliki mehanizam koji nema početak i kraj, u kome je telesna osoba uslovljena postajanjem unutar kosmosa i u kome duša i duh ne postoje kada telo prestane funkcionisati. Ovo bi značilo da je Tesla postao deista, ili je Kosmos posmatrao kao Boga izvan koga ništa ne postoji, ili kao Ajnštajn više nije verovao u „ličnog Boga koji se meša u život ljudi“ (definicija teizma) te je stoga Tesla u ovom smislu bio ateista.
Preporuke:
6
25
24 sreda, 05 mart 2014 05:37
Srbin crnac, ateista
„Te nesporne činjenice demantuju sva moguća podmetanja ili iskaze neznanja ili loše namere koji se protive sahrani, a koji se mogu pročitati ili čuti ovih dana. Posebno one koji izmišljaju da je Tesla bio budista, ili ateista, ili nešto treće. On je svakako bio čovek, ali čovek čija genijalnost obavezuje celo čovečanstvo a još više narod iz kojeg je potekao.“

A izjave koje sam preneo u gornjem pasusu negiraju crno-beli karakter vaših tvrdnji, pogotovo dogmu o nepromenjivom pravoslavlju. Ali ako ste Vi u pravu, opet pravite logičku grešku, srpski narod nije SPC, i njoj ne može i da pripada.

„Još manje se može prihvatiti kao gotova stvar iskaz da su religija i nauka suprotstavljene, da isključuju jedna drugu i da stoga Tesla ne treba da bude sahranjen, a pogotovu ne u porti Hrama Svetog Save.“

Možda nauka i religija nisu suprotstavljene, ali sekularna država i teologizovana država jesu. I to prilično.
Preporuke:
7
22
25 sreda, 05 mart 2014 05:39
Srbin crnac, ateista
Vi želite od mene oteti Teslu. Kao da je vaš! Zapitajmo se npr zašto bi neki Srbin muslimanske vere ponosan na svoje poreklo morao ići u crkvu da bi se divio Tesli? Neki sekularni Srbin, agnostik, ateista, budista? Koliko je to pametno? Apsolutno nije!

Ali ne, Srbi koji nisu pravoslavni ne postoje.

„Kada se sve te činjenice uzmu u obzir, ostaje nejasno zašto se sa toliko žara neki ljudi bore da urna sa Telinim pepelom po svaku cenu mora da ostane u Muzeju. "Ostavite Teslu na miru" kažu oni. Šta ćemo sa onima kojih je mnogo više i koji kažu da Tesla neće imati svoj mir sve dok ne bude ponovo sahranjen? „

Ostaje nejasno zbog čega vi i SPC to radite. „Tesla neće imati svoj mir“. Hajde nam pokažite neki dokument da vi zakonski predstavljate Teslu ili neki telegram s onog sveta u kojem piše da Tesla ne može imati mira dok ga ne sahrane u hramu SPC?
Preporuke:
9
26
26 sreda, 05 mart 2014 05:40
Srbin crnac, ateista
„Debata zapravo i nije debata jer protivnici sahrane ili nemaju argumente, ili imaju, kao što se vidi, lažna objašnjenja. Jedino što im se može priznati jeste višak emocija koji začuđuje svojom žestinom, a da zapravo za to ne postoji racionalno, suvislo objašnjenje.“ -Jeste li vi pokazali bilo kakve druge argumente osim ove emocionalne?. Koje argumente suprotne strane ste nabrojali da biste ih potom opovrgli? Osim lepljenja etiketa naravno.

Valjda će neki ovde napisani protiv-argumenti pokazati da niste u pravu po pitanju argumenata i da niste ni zagrebali dublje u materiju, a kamoli u argumente druge strane.

Niste ni pomenuli da su Teslini rođaci protiv premeštanja njegove urne. Oni su valjda ti koji treba da se pitaju. Možda pominjanje istog ne odgovara. A pretpostavljam da vi niste jedan od rođaka. „Da li Muzej nešto gubi ukoliko se Teslina urna dostojno sahrani? Da li crkva nešto dobija?“ -Pa evo šta dobija: monopolizaciju srpskog nasleđa i srpske nacije od strane SPC.
Preporuke:
5
22
27 sreda, 05 mart 2014 05:42
Srbin crnac, ateista
„Ispravljamo nepravde iz titoizma sahranom Tesle“ - ovo je neprimerena politizacija jednog od najvećih naučnika kojeg je svet video. Srpski narod je SPC, vi nastavljate da tvrdite.

„Ni oni neće tačno i argumentovano moći da kažu zašto im se baš to mesto ne sviđa i vratiće se na kritiku crkve uopšte ili Srpske pravoslavne crkve pojedinačno.“ - vi očito smatrate da ovo nije dozvoljeno. Postoji li više politizovano religiozno mesto u Beogradu od hrama posvećenom Svetom Savi? Ako je tako, da li prenošenje Teslinih ostataka predstavlja jednu tešku manipulaciju?

„Veliko ime srpske pravoslavne duhovnosti je domaćin velikom srpskom imenu svetske nauke.“ - To je vaša projekcija kako mislite da treba biti. Dokažite da je Rastko Nemanjić bio pronalazač a SPC srednjevekovni ceh pronalazača i naučnika pa onda nosite Teslin pepeo.

„donesena državno-crkvena odluka“ - u ovom je sav problem. Ne postoji državno-crkvena odluka, Odluka možete biti samo državna ili crkvena. Osim u teokratiji.
Preporuke:
5
21
28 sreda, 05 mart 2014 05:44
Srbin crnac, ateista
„ali će ostati zapisano da su baš ovi, privremeni organi vlasti imali dovoljno sluha, veštine, saosećanja da sa Crkvom sklope istorijski sporazum o sahrani velikog srpskog sina i genija kojem se divi celo čovečanstvo.“

- i to je vama bitno, da oni slušaju vas i da živite u nezdravoj simbiozi. To što je ta vlast izdajnička, što je priznala Kosovo, što smo samo privesak NATO-a i što sistematski uništavamo sopstvenu privredu po nalogu stranaca, sve to je državi oprošteno ako pomaže da SPC održi isti društveni uticaj među srpskim narodom. I posle vi tvrdite da ta ista SPC ima pravo na monopol nad srpstvom kao nacionalna institucija?
Preporuke:
4
18
29 sreda, 05 mart 2014 05:46
Srbin crnac, ateista
„Igor“ Prilično argumentovan i uverljiv tekst, za razliku od primitivne ateističke histerije "Leave Tesla alone", a čija je osnova banalna činjenica da je "nauka odvojena od religije" i ništa više.

Vaš komentar kojim stavljate etikete na ateistički pogled na svet je primer do kakve bespotrebne stigmatizacije dolazi kad jedna duhovno plitka verzija 'pravoslavlja' dobije status svete krave u kojoj se svako jednoumlje oprašta ako je „srpsko“.
Preporuke:
4
23
30 sreda, 05 mart 2014 06:33
Vampir koji nije sahranjen
Ne brinu oni ZA Teslu , već su PROTIV crkve, nacije, srpstva...
Preporuke:
37
3
31 sreda, 05 mart 2014 08:24
alkar
teslu u smiljan....sta ga rastezete -nit se u srbiji rodio nit ju je pohodio,jednom bio dvi minute u bg.sta politizirate,sad bi sns i crkva kupila poene na tesli.ostavite ga na miru.
Preporuke:
8
33
32 sreda, 05 mart 2014 08:44
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o ničemu, sad o... Tesli i GLUPOSTI& MRŽNjI "srpskih" IZRODA!
Reče neko (predstavi se kao "Dragoslav Petrović"!? Dal je to prof. dr Dragoslav Petrović, Novosadista, svojevremeno od Đinđića POSTAVLjEN& OVLAŠTEN da EKSTERMINIŠE INN "Vinča", što mu SREĆOM NIJE USPELO, mada je Boža Gulikoža ipak ŠTRPNUO "Vinču", kad se prof. dr Petrović NIJE OGLASIO!?): "Najbliži Teslini potomci su dali odobrenje da njegova urna počiva u muzeju..."!? Hmmm, a jel to beše onaj TITIN ministar Savica Kosanović, koji POTPUNO NEOVLAŠTENO i SUPROTNO Teslinoj VOLjI UJAKA ISKOPA i SPALI, tek da Brozu bude UGODNO da se TAKO POIGRAVA sa već tad POROBLjENIM Srbima!? Zašto!? Da bi imao BISTU na Novom Groblju!? Ako se Savica tako OGREŠI o UJAKA, šta nas SPREČAVA da to NjEGOVO OGREŠENjE ISPRAVIMO!? Sad "Marko Gey"! Šta ako je Tesla i bio peder!? Bio je i Mika Alas, usput tim "zarazio" i kraljića Đorđa Karađorđevića!? Nego, ima tu jedna druga stvar "Marko", SVI SU ONI BILI i OSTALI Srbi i PRAVOSLAVCI, a tek onda PRIVATNO PEDERI!? E, TO je ONO što TI i ini "srpski" IZRODI PRENEBREGAVATE!?
Preporuke:
22
7
33 sreda, 05 mart 2014 08:54
Vide Daničić
Neko vešt i antisrbski usmeren stalno javnosti ubacuje ogolodane koske da se zamajava jedenjem onoga što se ne jede.

Tesla je bio Božji čovek,duboko pobožan i prozorljiv do nemogućnosti razumevanja običnog čoveka njegove misije i ličnosti.

Tesla je ubijen i njegovi zemni ostaci su nehrišćanski kremirani pod nerazjašnjenim okolnostima.

Teslin pepeo je u muzeju i on, u stvari još nije sahranjen po hrišćanskom kodeksu. Najbolje bi bilo da Srbija podigne mauzolej velikanu Tesli (mada je pitanje da li bi se on za života s time složio). No, svakako je bolje da Teslina urna bude u Hramu Svetog Save - nego u muzeju...
Preporuke:
28
3
34 sreda, 05 mart 2014 09:18
Karl Marks-naš duhovni vođa
Za kaznu što SPC ne radi svoj posao 2 veka, već nam guraju klipove pod točkove (Milošu Obrenoviću, Miloševiću i srpskom narodu) ja bih Broza sahranio na Vračaru, na sred hrama.
A i mnogi njegovi miljenici bi to uradili, pun ih je DOS (muški novokomponovani vernici čije bivše pravoslavne žene slave katoličke praznike.
Preporuke:
8
12
35 sreda, 05 mart 2014 10:09
predizborna kampanja
Od suviše velikog nacionalnog značaja je ta akcija,da bi marketinški karakter predizbornog cirkusa propale politike nesposobne ministarke energetike Zorane i člana privremenog veća Beograda Siniše,dobio na značaju.
Pa makar i"članstvom"u komisiji za sprovođenje poduhvata,njegove svetosti.
Naprotiv.
Samo još veća bruka.
Preporuke:
8
1
36 sreda, 05 mart 2014 11:27
Poštovalac NSPM
Gospodine Zupan potpuno se slažem sa stavom i oobrazloženjima za koja moram priznati da mi nisu sva bila poznata, ali su mi pomogla da bolje sagledam analogiju u svim poznatim mi činjenicama vezanim genija Nikolu Teslu. Postaje jasno zašto ga satanska politička klika bilo komunistička sa Brozom na čelu ili ova naša domaća kompristadorska nije barem oskrnavljenih ostataka sahranila genija u svetu pravoslavnu zemlju u kojoj traje molitva. Sve dok ne leži u svetoj pravoslavnoj zemlji manipulacije njegovim svetim duhom su moguće pa vidimo da i neki bolesnici predstavljaju kao bolesno nastranog lika. Sahranom bi se sve malverzacije i pogane kalkulacije konačno i okončale. On je umro sa velikom tugom duši zato što su istine o velikim zverstvim nad Srbima koje su pičinile usaše došle i do njegovih ušiju. Šta je tada rekao i šta mu je u glavi bilo možemo samo da pretposavimo. Živela Srbija.
Preporuke:
19
3
37 sreda, 05 mart 2014 11:39
brm
"Činjenica je da je Tela bio pravoslavac i darivao pravoslavnu crkvu i da mu je poslednja želja bila da bude sahranjen po pravoslavnim običajima"!

dokumentujte te "činjenice". činjenica je da dosada nikad nigde to nije ni spominjano a kamoli "dokumentovano"..

"Nisam znao da je Tesla u testamentu napisao da želi da bude sahranjen po pravoslavnom običaju. Niti da je prvo sahranjen, pa posle da su mu ostatci otkopani i spaljeni."

citirajte tačno taj testament... čudno je da milioni prvi put čuju da je prvo sahranjen po pravoslavnim pa onda spaljen ... ili je čudno ili je neko baš preterao sa maštom..

zanimljiv sukob - unuka dva patrijarha (pravog i lažnog) protiv visokog dužnosnika titne diplomatije
Preporuke:
6
16
38 sreda, 05 mart 2014 11:57
xy
Odlcan tekst.Velikom sinu srpskog naroda i geniju svetskom, i treba odati priznanje i sahraniti u harmu .
Preporuke:
16
2
39 sreda, 05 mart 2014 11:59
o sajtu Muzeja
Nisam upućen u razloge Muzeja Nikole Tesle u vezi s ovim, ali znam da Muzej iz nekog meni veoma čudnog razloga ima sajt samo na ideološkom srpskohrvatskom jeziku (latinici) propale SFRJ. Srpskog (službenog) jezika nema na njemu, pa tako ni države Srbije.

Upravnik Muzeja je jednom prilikom rekao (napisao) da će sajt konačno uprepodobiti srpskom jeziku i savremenoj Srbiji, ali nije održao reč do današnjeg dana.
LjVJ
Preporuke:
27
1
40 sreda, 05 mart 2014 12:26
ko vidi, vidi
Crnac, ateista ...: ... zašto bi neki Srbin muslimanske vere ponosan na svoje poreklo morao ići u crkvu da bi se divio Tesli? Neki sekularni Srbin, agnostik, ateista, budista?


Idemo svi u sve vrste crkava i drugih bogomolja, najviše kao turisti, i nikome to ne smeta. I u Katedralu Sv. Krsta u Firenci da vidimo Mikelanđelov grob, i u jednu crkvu u Šekspirovom rodnom mestu da vidimo njegov grob, i u Vestminstersku opatiju da vidimo Darvinov grob i grobove velikih engleskih pesnika i pisaca ...
Može se reći, čak, da najviše ljudi svih mogućih religija, i ateista, ulaze u najpoznatije crkve iz nereligijskih razloga.
Malo ko u Istanbulu propusti da obiđe i Svetu Sofiju i veliku Zelenu džamiju nedaleko od nje.
Dakle, ne stoji vam ovaj argument. Kao ni većina drugih. S druge strane, imate i nekoliko razložnih argumenata.
Preporuke:
26
2
41 sreda, 05 mart 2014 12:37
netačno; jedno pitanje
05 mart 4 Odbrana, poslednji dani i sahrana II
Zato verujem da bi najbolje rešenje bilo sahraniti "posmrtne ostatke" velikog naučnika na groblju, mestu koje evropska kultura jedino dopušta.


To, naprosto, nije tačno! Evropska kultura je najtešnje moguće vezana s hrišćanstvom i najveći broj velikih ljudi iz svih oblasti nauke i umetnosti (i vladari, naravno) je sahranjen upravo u crkvama. Ko je obilazio crkve po Evropi to dobro zna.

Pitanje na koje bih voleo da znam odgovor je zašto su Teslini ostaci naknadno spaljeni. Da li je to zato što niko nije plaćao za održavanje njegovog groba, ili je to bio nalog iz komunističke Jugoslavije koja nije mogla da podnese da postoji neko veći od Tita?
Preporuke:
19
1
42 sreda, 05 mart 2014 12:46
Ujka Paja
Prosto neverovatno kolika količina gluposti u nekoliko komentara.Tvrdnja da sin pravoslavnog sveštenika i nećak dvojice vladika SPC nema veze sa pravoslavnom crkvom je nebulozna.I to tvrdi čovek koji je kršten a ni sam ne zna zašto je to uradio.Pa Tesla je imao svoje jake pravoslavne korene za razliku od nekih komentatora.Pa nije Tesla bio kum pravoslavnog hrama ne znajući šta to znači kao što to nezna naš sluđeni komemntataor. Takođe tvrdnja da SPC monopoliše srpsko nasleđe je u najmanju ruku neozbiljna.Pa srpsko kulutrno i duhovno nasleđe je nerazdvojivo od SPC.Šta bi ostalo od srpskog nasleđa kada bi smo iz njega isključili sve što je vezano za SPC?Verovatno malo toga.Neverovatno kako ljudi daju sebi pravo da sude o stvarima o kojima ama baš ništa ne znaju.Nikada ne bih sebi dozvolio da komentarišem po kom običaju će biti sahranjen sin nekog muslimanskog ili katoličkog velikodostojnika.I sreća po svet što Tesla nije ostao u Smiljanu jer je sigurno da ne bi preživeo svoju novu domovinu NDH.
Preporuke:
25
4
43 sreda, 05 mart 2014 13:44
1984
Čuvanje urne u muzeju može pasti na pamet samo nekom komunisti ateisti.

Kada ćemo moći da obiđemo eksponat urne?

Ovo je blaćenje Tesle.

Ajde da i Tita stavimo kao eksponat u muzej. I on ima svoj muzej. Pa da vidite kako će da graknu mnogobrojni komunisti Beograda.

Većih antisrba nema od Srba komunista.
Preporuke:
26
3
44 sreda, 05 mart 2014 14:14
milorad
Ne znam da li treba da ostane u muzeju, ali u Hramu joj svakako nije mesto.
Spaljivanje zemnih ostataka nije u skladu sa hrišćanskom-pravoslavnom verom.
Ni u jednom srpskom hramu nisam video urnu sa pepelom.
Priprema za unijaćenje?
Preporuke:
3
16
45 sreda, 05 mart 2014 15:10
Beograđanin
Pošto autor teksta, inače vrlo netolerantnog po duhu i sadržaju, smatra da ispravlja 'istorijske nepravde' srpskom narodu (gde očito implicira i političku - ne i sudsku - rehabilitaciju Draže), onda bih ga pozvao da, pre nego što započne ispravljanje te nepravde, prvo započne ispravljanje jedne novije i kudikamo teže nepravde - naime te da je jedan srpski predsednik i državnik sramno zakopan u bašti porodične kuće u Požarevcu.

Sahraniti vi, moj brajko, prvo Slobodana Miloševića u Aleji velikana na Novom groblju, pa opnda ispravljajte druge istorijske nepravde.
Preporuke:
9
10
46 sreda, 05 mart 2014 16:19
Deprogramer
Zašto toliko buke oko posmrtnih ostataka. Ako ste vernik vaša duša posle smrti ide u raj/pakao a ako ste opet ateista ni nema ništa posle smrti. U oba slučaja posmrtni ostaci u bilo kom obliku zaista ništa ne znače. Ja ovde vidim samo jadnu manipulaciju od obe sukobljene strane. Verujem da bi Tesla, da je znao za ovo, zahtevao da mu potpuno unište telo po smrti. Tesla ima spomenik koji niko drugi nema, taj spomenik se nalazi na svakom koraku, obuhvata celu Zemlju. Svaki put kada sednete za kompjuter da pišete gluposti setite se ko vam je to omogućio. Dok se vaši klima uređaji, ventilatori, frižideri, električni brijači itd. svi koriste električnim motorima setite se ko ih je izumeo. Posmatrajte ponekad dalekovode pa se setite ko je izumeo transport el. energije naizmeničnom strujom. Kada dohvatite mobilni setite se ko je bio pionir u bežičnim telekomunikacijama. Umesto svega toga vi ste i dalje opsednuti paganskim običajima vezanim za mrtva tela.
Preporuke:
6
7
47 sreda, 05 mart 2014 16:33
Vladimir
Vrlo nepristojan i omalovazavajuci tekst, prema naucnicima i prema gradjanima bistre svesti, dok je nevesto iskoriscena prilika da se autor ulizuje nekakvoj tehnickoj grupi za upravu Beogradom. Naravno, iza dima se nazire obozavanje samo "rukovodioca" doticnog organa i njegove "najjace" partije.Sta znaci termin "glasna manjina", oni pismeni, onih 7%, ironicno nazvanih "vesti u internet komunikacijama", naspram mase nepismenih i alavih koji podrzavaju nebulozna obecanja odredjenih politickih harangi, ocekujuci neki poslic ili "drzavnu sumu" za podanike.Pokret "Spasimo nauku" mozda ne predstavlja SVE naucnike, ali naucnika ima samo nekoliko hiljada...vernika ima stotinama hiljada puta vise..Crkva ne treba da OTIMA licencu za sahranjivanje, na "civilizacijski" cin sahrane ili kremaciju, civilizacijsko pravo imaju i ATEISTI i vernici inih vera..Odakle pravo Crkvi, da pere savest, i krivicu Matice Srpske, sto odbise stipendiju..Tesli
Preporuke:
11
14
48 sreda, 05 mart 2014 16:56
thinking maize@ Vladimir, a i ostali
Pošto vidim da su se sjatili ATEISTI SVIH BOJA, red je da odgovorim jednom od njih na njegovu PODMETAČINU: "Odakle pravo Crkvi, da pere savest, i krivicu Matice Srpske, sto odbise stipendiju..Tesli" Paaa, "dragi" srpski naučenjače IZ ISTOG RAZLOGA iz KOG je Francuska Akademija u njenom HOLU postavila BISTU Molijera sa natpisom: "Tvojoj slavi mi ne nedostajemo, našoj slavi ti nedostaješ!" Uzgred budi rečeno, Teslu je pri njegovoj poseti Beogradu 1892 primio tadanji SUVEREN Srbije i sva ondanja ELITA SRPSKOG DRUŠTVA, uključujući i CRKVENE VELIKODOSTOJNIKE, prema kojima se Tesla odnosio sa DUŽNOM PAŽNjOM kao PRAVOSLAVNI Srbin! Dalje, Tesla je preminuo 7-og januara 1943 (tj. 25-og decembra 1942 po Julijanskom kalendaru), na PRAVOSLAVNI Božić! Održana mu je i ZAUPOKOJENA SLUŽBA po PRAVOSLAVNOM OBREDU, pri čemu je poslednji govor održao tadanji njujorški gradonačelnik uz zvuke pesme "Tamo daleko" koju je interpretirao veliki hrvatski violinista Zlatko Baloković, po Teslinoj POSLEDNjOJ ŽELjI!? Ima pitanja!?
Preporuke:
14
5
49 sreda, 05 mart 2014 17:07
profil h
pitanje, koje se nije postavilo jeste : da nekim `ezoteristima` nije `povoljnije` da urna bude u muzeju ??? O nekakvim CRV `događajima` je bilo, malo `naznake` ?! I zato treba Teslu dostojno sahraniti.
Preporuke:
5
5
50 sreda, 05 mart 2014 17:45
drJela Bisic
"Kuca gori-baba sadi cvece".E svasta,o cemu se vi, braco i sestre, raspravljate, dok vam(nam)nacija i drzava propadose nacisto. Na koje inacenjue i mlacenje prazne slame vi trosite vreme i energiju. Gde je problem, u tome da se covek, konacno, jednom sahrani? Znate li vi sta je to sahrana, uopste, ili ste i to zaboravili, kao sto ste zaboravili sta je brak? Drzava? Cast? Moral? Kada pocnete svima da pepeo, posle kremacije, rasipate, i ne pravite im nikakve grobove niti grobna obelezja-razmisljajte da to uradite(i)sa Teslom. Kakav je problem opojati coveka, cak i ako nije bio vernik? (A bio je)Zar vi ateisti ne verujete da posle smrti nema nicega, samo kruzenje materije u prirodi? Pa sta vam onda smeta da svestenici metanisu i opoju nekoga? U cemu je tu vas problem? Meni ne smeta da se hinduisti spaljuju, muslimani mole na grobovima po svome, plemena sa Anda stavljaju mrtve u cupove,i odnose u planinske pecine ili pustinju.Da necete da zabranite religiju, kao u Enver Hodzinoj
Preporuke:
15
3
51 sreda, 05 mart 2014 17:45
drJela Bisic
...Albaniji? Neka bude(sto verovatno i jeste)da je ovo deo naseg folklora-predizborna varijanta. Pa sta? Neke nase partije, po vama, misle da ce im(konacno)sahranjivanje Tesle doneti glasove.Njihova racunica je da su srpski glasaci povrsni, egzibicionisticki vernici(tacno)da su i povrsni glasaci(glasaju za onoga ko ih, tog momenta, najjace necim opseni)(tacno, takodje)da ce se potresti oko "patriotskog"cina sahrane i zato glasati za partije koje u tome ucestvuju(verovatno tacno). Pa sta? Koji povoljni astroloski moment treba cekati da se covek sahrani? U svetu sahranjuju pse, macke i druge kucne ljubimce, sahranjuju domace zivotinje-a kod nas je problem da se sahrani covek, umesto sto se drzi u muzeju. Dobro ga ne drzite u tegli za tursiju. I kakve veze tu ima porodica? Ne daj Boze da moji srodnici odlucuju kako da budem sahranjena. Mogu da ih lisim i nasledja, ako hocu-da za zivota sve potrosim, poklonim, sazidam crkve, dzamije ili sajentioloske centre, ili sve to zajedno.
Preporuke:
12
5
52 sreda, 05 mart 2014 17:46
drJela Bisic
..., pa da budu "naslednici" bez nasledja, sto mnoge takve najvise i boli. Ko su oni da odlucuju da lezim neopojana, u muzeju? Ili da me se kremira? Ili da mi poju Aleluja-ako ja to necu."Tesla i kako ga sahraniti"-pitanjr je prosto,ikada,kao svakog drugog covweka,uz pretpostavku(mozda nerrtacnu)da je bi9o za zivota pravoslavni hriscanin,Mene sve ovo nece pomeriti u piogledu glasanja: Mogu raznorazni da povade iz zemlje i ponovo opoju i sahrane koga god hoce-ja za njih ne glasam i tacka.
Preporuke:
9
5
53 sreda, 05 mart 2014 18:54
Aksa
Kada sahranimo Teslu pored Hrama, čeka nas još mnogo posla!

1.Moramo Broza i Jovanku izmestiti iz dvorišta inženjera Acovića,
2.Miloševića sahraniti u Aleju velikana,
3.Davorjanku Paunović izmestiti iz dvorišta kraljevskog dvora na Dedinju,
4.Dimitrija Tucovića sa raskrsnice vratiti na groblje odakle su ga komunisti iskopali,
5.one komuniste sa Kalemegdana sahraniti u groblje.

Od kada postoji srpska država oni koji su u njoj umirali sahranjivali su se u grobljima, u kriptama hramova, kraj puteva-tamo gde su umirali,a u nekim krajevima dugo godina je postojao običaj da se umrli sahranjuju u svojim dvorištima!

Ovo ludačko sahranjivanje je ustanovljeno posle 1945.godine!
Preporuke:
17
6
54 sreda, 05 mart 2014 19:38
Ujka Paja
Zaista neumesno poređenje Tesle i Staljina.Po toj logici svi pravoslavci su rušitelji pravoslavnih hramova (glupost).Porediti jednog od najvećih rušitelja i jednog konstruktora (najvećeg koga je svet video) je zaista neprimereno.Ako je čovek već jednom sahranjen po pravoslavnom običaju treba ga pustiti da počiva u miru tamo gde svi pravednici počivaju.A mi i potomci ćemo se diviti njegovom delu u njegovom muzeju i u svakodnevnom životu koristeći njegove izume.
Preporuke:
6
2
55 sreda, 05 mart 2014 19:41
Sima @ALKAR
slazem se sa tobom da mi oko nekih stvari previse mitingujemo I razvijamo neke teorije.Mene licno bas briga ,i nevidm ni problem da ostane u muzeju a ni problem da bude u crkvi.

Ali ovo za smiljan ,hm znas kad?nikad.A znas zasto,zato sto vi Tesle necete.Ni jedan jedini tesla nije ostao u tom smiljanu posle oluje.Kad ih toliko volite sto ste ih proterali?secam se negde 2009 jedna devojka tesla se preziva rodjak direktni od nikole tesle.Zivi u smedervu,isto genije oce dete da upise ekonomiju.Ali nema se novaca,ustase sve zapalise.Pa sto vi onda hrvati niste skupljali pare?
Znaci ok da prisvjate teslu i da ga nazivate hrvatom,a gle cude ostele Tesle nisu hrvati.Nikola Tesla veliki hrvat iz smiljana a sve ostele Tesle iz smiljana su srbi.
Preporuke:
16
1
56 sreda, 05 mart 2014 21:28
drJela Bisic
Za Simu: najzalosnije, najtragicnije, najneobjashnjivije i jeste sto su Hrvati u stvari Srbi. Srbi-katolici,po poreklu pravoslavci, koji naseljavaju (zajedno s svojim rodjacima, koji su ostali pravoslavni)pojedine delove onoga sto se zove "bivsa SFRJ".
Preporuke:
4
5
57 sreda, 05 mart 2014 22:47
Odbrana i poslednji dani
Odbrana, poslednji dani i sahrana@

Dajte budite malo originalniji i nemojte koristiti tuđe nikove. Otkopavajte i sahranjujte koga hoćete, ali nemojte pod tuđim nikom.
Preporuke:
2
0
58 četvrtak, 06 mart 2014 08:40
alkar@sima
postoji teslin dnevnik,koji srbija uporno ne objavljuje,u kojem on piše da je po porijeklu hrvat od plemena draganića koji su zivili u okolini tadra i kasnije n.vinodolskog.kasnije je njegov predak prešao u pravoslavce i dobio sluzbu u zap.bosni da bi mu se did priselio u liku.on je kasnije javno izjavio da se ponosi srpskim rodom i hrvatskom domovinom.po velikosrpskoj teoriji on je austrougar,kao nije bilo hrvatske.po istom principu patrijarh čarnojević je turčin jer srbije nije bilo.ali to su nevazna pitanja.tesla je svakako prevelik da nebi moga bit i naš i vaš-ne vidin razloge za politizaciju tesle i prizemna pitanja sta bi bilo kad bi bilo.teslini su stradali u drugom ratu,nevini ljudi jer su bili srbi...devedsetih su i oni napravili kardinalnu grešku upregnuvši se u velikosrpsko ludovanje i ucrtavanja zapadnih granica srpskih zemalja.podnili su isti teret i slavu stvaranja rsk a a bogami i teret poraza i beganja za srbiju.tesle ili bilo ko drugi su rusili hrvatsku-nema iznimaka.
Preporuke:
2
17
59 četvrtak, 06 mart 2014 08:48
alkar@dr jela bisić
iman prijedlog-UPISITE STUDIJ POVIJESTI.postoji na tisuće originalnih dokumenata o postojanju hrvata kao naroda,o nasoj drzavnosti,kraljevima,jeziku,pismu....srbi doseljavaju na nase prostore još od gradnje manastira krke,dragovića da bi masovnije dosli pri stvaranju vojne krajine pa i kasnije za shs kao dio planskog posrbljavanja dovodeći srpske kadrove u vojarne kraljevine jug.npr-po popisu iz 1901.knin broji 90% hrvata a1981.g 90% srba.bilo je slučajeva i nasilon pokrstavanja,pogotovo u ndh,kao i popravoslavljivanja u kninskoj krajini pod vlašću popa đujića.ako vi mislite da se moze pokrstit cili jedan narod varate se,pojedinci i porodice da ali narod teško.i srbi i hrvatsi su imali svoj arhaični jezik ali se ljudevit gaj i vuk karadžić odlučise stvoriti knjizevnu varijantu a osnova im je zapadno-hercegovačko-dubrovačka ijekavica i štokavsko narječje.nit srpski nit hrvatski neg naroda koji je zivio u od trebinja priko dubrovnika pa sve do stoca...ali vi slusate jovana deretića
Preporuke:
3
14
60 četvrtak, 06 mart 2014 10:38
brm
"postoji teslin dnevnik,koji srbija uporno ne objavljuje,u kojem on piše da je po porijeklu hrvat od plemena draganića"
eee odkad je ta glupost prokomentarsana baš na ovom sajtu
http://www.nspm.rs/kuda-ide-srbija/hrvati-svi-i-svuda.html
Preporuke:
10
3
61 četvrtak, 06 mart 2014 11:13
Rđosav
alkar:
iman prijedlog-UPISITE STUDIJ POVIJESTI.postoji na tisuće originalnih dokumenata o postojanju hrvata kao naroda,o nasoj drzavnosti,kraljevima,jeziku,pismu
- pa što ne govoriš hrvatski? I zašto ne pišeš glagoljicom? Tačno je, postojao je hrvatski jezik, tačnije - dva, čakavski i kajkavski, ali ti govoriš štokavski? Znači srpski?
Preporuke:
12
1
62 četvrtak, 06 mart 2014 12:15
alkar@rđosav
kao sta znate uz povijest diplomira san i hrvatski jezik.savjet-UPIŠITE HRVATSKI JEZIK i do kraja studija će van sve bit jasno.mala digresije-kako se zove jezik iz filma "zona zamfirova"...zove se juznosrpski,jedan od dijalekata koji se govorio u srbiji prije pojave vuka i knjizevnog štokavskog.i mi i vi smo uvezli štokavski knjizevni jezik sa istog područja dubrovnika i zapadne hercegovine,vuk u vas ljudevit gaj u nas.po svim izvorima ljudevit je prvi dao ideju i proveo je u djelo,pogledajte kronološki rad i vuka i gaja ,usporedite vrime i aktivnosti,rječnike pa ćete vidit da san u pravu.štokavski je postao i srpski i hrvatski iz istog izvora....i hrvatska i srbija su prije vuka i gaja imali dijelekte i zavičajne arhaične govore a ni srbija ni hrvatska nisu imali knjizevnbe jezike do tada.obrazujte se pa nećete pričat o glupostima.
Preporuke:
2
8
63 četvrtak, 06 mart 2014 13:47
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o ničemu..., sad o Hrvatima!
Samo jedna misao, izrečena u Nemačkoj za vreme Tridesetogodišnjeg rata: "Sačuvaj me Bože gladi, kuge i HRVATA!" Toliko.
Preporuke:
12
1
64 četvrtak, 06 mart 2014 15:59
Vladimir@ thinking maize
Kada bi nonthinking maize zaista opravdao nik..
"Odakle pravo Crkvi, da pere savest, i krivicu Matice Srpske, sto odbise stipendiju..Tesli" Paaa, "dragi" srpski naučenjače IZ ISTOG RAZLOGA iz KOG je Francuska Akademija u njenom HOLU postavila BISTU Molijera sa natpisom: "Tvojoj slavi mi ne nedostajemo, našoj slavi ti nedostaješ!"

I ukljucio mozak, osim laznog i marketinskog pravoslavnog prenemaganja, video bi sustinu.

A sustina su TRI pitanja, otvorena ovim jadnim tekstom, pamfletom...

1.Omalovazavanje, ionako malog procenta pismenih, sa posebnim osvrtom na grupu naucnika iz grupe "Spasimo nauku", koje aplicira predsednik udruzenja "Sveti Sava"..sramota..
2 Preseljenje NAUCNIKA u crkveno zdanje, kao prosto svojatanje, a NE u AKADEMIJU NAUKA, recimo, ako MUZEJ Tesle nije "dovoljno" veliki izraz postovanja...kojestarija
3.Poltronisanje "privremenom organu", hvalospevom tupave odluke...jad

Nekome JOS nije nesto jasno?
Preporuke:
3
9
65 četvrtak, 06 mart 2014 17:51
Agaton
Sahraniti ga u hram Sv,Sava na Vracaru i time ZAUVEK ponistiti svaki pokusaj i zloupotrebu (Hrvata) da je on ista drugo bio sem Srbin,sin pravoslavnog svestenika ....
Preporuke:
8
2
66 četvrtak, 06 mart 2014 17:56
Sima @ALKAR
Posto ste u penziji skoknite do beograda,pa lepo u muzej da vidite dnevnik.on je dostupan svima.To sto je tamo neka hrvatica poput indijane dzonse uspela da vidi a da niko je ne primeti tu stranicu gde tesla to navodno pise to je vas problem sto u to verujete.Taj dnevnik je u muzeju dostupan svima.Njega su amerikanci poslali teslinim rodjacima.Ajde da kazemo da to nije bitno,nego da se uposredim na ovo vase hrvatska domovina srpski rod.Jese u pravu ste tesla je to napisao.Pazite ovako ja kao neko ko nije nikakav veliki srbin,nemam problem sa hrvatskom.Pa samim tim evo i ja kazem da mi je mesto rodjenja hrvaska,nekazem da mi je mesto rodjenje SFRJ.Ali i sami kaze srpski rod,pa zasto je ponosan na srpski rod ako nije srbin?kako da jedino tesla od svih tesli iz smiljana zna tu pricu a niko drugi a hvala bogu tesli ima to ne zna.Tesla jeste bio genije,al ovo nije stvar pameti nego prenosenja sa kolena na koleno.Tesla se rodio kao sin srpsko pravoslavnog popa,i umro kao pravoslavac.
Preporuke:
5
1
67 četvrtak, 06 mart 2014 17:57
Sima @ALKAR
A vas sam pitao dal ste vi onda normalni kad ste Tesle isterali iz hrvatske?jos nisam cuo da neko tera svoje.Sto ste isterali tesline rodjake?to je pitanje ,svih pitanja.Znaci tesla je hrvat boze mili on se time ponosio,a sve druge Tesle cetnici koji su pravili krajinu zato ih je trebalo isterati.Nepostoji u istoriji proces pokrstavanja katolika u prasovlavce,o cemu vi pricate.Ko da nije mozda bec pokrstavo?sta da nisu rusi dosli i pokrstavali katolike ,o cemu vi pricate?postoje pokrstavanje pravoslavaca u katolike i muslimane,i katolika u mislimane .Drugih nema.Dal se neko ozenio pa primio pravoslavlje,pa to je sad manje bitno,ali organizovanog masovnog pokrstavanja nije bilo.Pogledajte popis drubrovnika iz 1890 godina sto je austrija sprovela.Sve sami srbi-katolici/nema hrvata,gle cuda par decenija posle sve hrvati.O pokrstavanju hrvata u pravoslavlje je cista glupost nekok nazovi povjesnika.Vi ste povjesnik ko ja sultan od arabije.
Preporuke:
4
1
68 četvrtak, 06 mart 2014 17:58
Sima @ALKAR
vi sad pricate kako su teslini rodjaci spasili pokrstavanjem u pravoslavlje jos ih nagradili boze mili nekim sluzbama.O cemu vi pricate covece?pa koja je logika da u sred turske cast i zadovoljstvo biti srbin i pravoslavac?to je bilo nesto najteze moguce.Bilo je tesko takodje biti i katolik,ali iznosite gluposti teske.Sto se tice tesle on se rodio u austrougarskoj,kao i carnojevic u turskoj pa to nije sporno.Ali je sporno to sto se on rodio u krajini,istoj onoj gde ste hrvati konje cistili i kopali bastice a srbi ratovali i bili povlasceni.Slazem se ja sa vama da je smesno teslu ovako razvlaciti i brojati mu krvna zrnca.Ali je fazon kod vas hrvata sto vi ne postujete to sto je on zeleo da bude srbin.Drazen petrovic je sin srbina iz trebinje JOVANA PETROVICA sestrice od babe DEJANA BODIROGE.Srbin do krvi.Ali drazen petrovic iako nosi srpsko prezime petrovica iz trebinja,je odrasto i umro kao hrvat .I ja to postujem,nema sanse da bi sad izmisljo toplu vodu da dokazem eto on je srbin.
Preporuke:
6
1
69 četvrtak, 06 mart 2014 18:03
...
Preseljenje NAUCNIKA u crkveno zdanje, kao prosto svojatanje, a NE u AKADEMIJU NAUKA, recimo, ako MUZEJ Tesle nije "dovoljno" veliki izraz postovanja...kojestarija


Ja mislim da je nabolje urnu preneti u Štrosmajerovu Jugoslovensku akademiju znanosti i umjetnosti u Zagreb. To bi u potpunosti ispunilo očekivanja mnogobrojnih Titovih pionira iz Beograda, a bilo bi i najbolja potvrda večno vladajućeg bratstva i jedinstva među našim narodima,koje je opet počelo da buja kao germa(ni), tj. kvasac.
Preporuke:
4
1
70 četvrtak, 06 mart 2014 18:45
thinking maize@ Vladimir
Vladimire, i sam sam naučnik, doktor bioloških nauka, sa 18-to godišnjim stažom u našim institutima, pored toga što sam PISMEN i ZAVRŠIO FAKULTET!? Tj. spadam u onih 7% koje ističete da su elita ovog društva!? No, ne ističem to i ne tražim "leba preko pogače", samo kažem KAD me PITAJU da sam naučnik, kao i da sam Srbin!? Znači U DLAKU ISTO ŠTO i Tesla, a što Vi kao TITIN PIJONIR pokušavate POSTHUMNO da PROMENITE! Ergo, imam posla sa ne samo Titinim PIJONIROM već i sa, kako negda rekoh, za jednog Vašeg SADRUGA u IDEOLOGIJI, "Jugoslovenom srpskog porekla"!? Koje inače tretiram kao NACIONALNU MANjINU! Prema tome, ZNA SE KO JE GAZDA u jednoj NACIONALNOJ DRŽAVI! Ajde sada BEGAJ!
Preporuke:
7
3
71 četvrtak, 06 mart 2014 19:09
Srba
alkar
Teslu u Smiljan....

Pa da mu čekićate spomenik svakodnevno jer je bio Srbin. U Smiljanu ste uništili srpsko groblje i grobove Teslinih predaka. Toliko o tome, vaš društveni i intelektualni nivo su šiptari. Dali smo vam jezik i pismenost, trudili se da vas civilizujemo, ali nije vredelo.
Kako bi rekao Dučić:
''Slobodu si večno, zakržljala raso
ček'o da donesu tuđi bajoneti...''
Preporuke:
12
2
72 četvrtak, 06 mart 2014 19:17
Srba
Ima simbolike sahraniti Teslu na mestu gde je spaljen još jedan veliki Srbin, Sveti Sava. I Tesla je spaljen, izgleda, protiv svoje volje. ALI NE U OVOM TRENUTKU! Da na grobu najvećih srba seire razbojnici. Zorana i Vučić da sklapaju prste, a Toma da kači ordenje Vulinu. Nikad!
Preporuke:
6
2
73 petak, 07 mart 2014 23:22
wolff.ser
imam samo jedno pitanje: da je Teslina urna, pre 50 godina, sahranjena na groblju, da li bi sada neko tražio da bude otkopana i stavljena u muzej?
Preporuke:
4
1
74 subota, 08 mart 2014 11:56
Little Big Serb
Interesantno je konstatovati da je sa pojavom interneta i cyber novinarstva doslo do jedne velike promene : clanci se komentarisu i time postaju deo samog clanka i na taj nacin se vidi ko cita i kako vidi doticnu temu. Ocigledna naklonost po merilu minusa i pluseva je ideji da se Tesla svede na pravoslavlje i odvuce iz sveta nauke u uske hodnicice vernika. Tu bi ga odmah posrbili i iskljucili neke teznja njegovog hrvacenja. U tu svrhu ce se i, ako treba, i sama nauka proglasiti crkvenim vlasnistvom, Tesli pripisati verske izjave, izmisljat njegova protivljenja kremaciji i svasta jos. Da bi se to opravdalo padaju debilne izjave da je to sasvim ''prirodno" a pritom negirati postojanje te prirode sem kao pravoslavnu zaslugu. Nikome ne pada na pamet da je ovakav "ugovor" nezakonit jer je crkva odvojena od drzave, jer je vlada u ostavci i nema prava na donosenja bili kakvih odluka sem u vezi sa tekucim poslovima sve do izbora. Nije ovo nova srpska politica misao vec stara veronauka !
Preporuke:
3
4
75 subota, 08 mart 2014 14:38
M. Kojić
Potpuno se slažem sa g. Zupanom. A, proveo sam 4 decenije na Zapadu, upoznao razne ljude, posvuda ima i ovakvih i onakvih ali ni jedan narod nema toliko ostrašćenih ateista kao Srbi.
Preporuke:
5
4
76 subota, 08 mart 2014 16:36
Vladimir@thinking maize
Ja se izvinjavam, pokrenut saznanjem sa ste doktor nauka, sto ne prepoznah sakupljaca titula i primitivca a ne intelektualca, pa se sa cudom obratih i pozvah na "razmisljanje".

Nije dovoljno okititi se titulom, postati "pamfletni intelektualac" i prisajediniti se sa "7%" pismenih, treba intelekt i otvoriti i pokazati drugima.
Za razliku od vas, radim u naucnoj instituciji kao krsteni Srbin, bez ikakvog traga u vezi Josipa Broza tita(pionir sam bio u "gomili", sa 6 godina, svojom svescu nikada SSOJ ili KPJ), za razliku od "podobnih", koji su se i sa minimumom intelektualnosti, dokopavali TITULA, i maskirali intelektulnoscu. Kao sigurno Vi, kao i gospodin Akademik Karic...Toma Diploma..

Ne pripadam TOM drustvu intelektualaca, i nekako ih se gadim, kao sto se gadim i ovakvih dogadjaja i komentara, bez obzira sto su maskirani laznim Srpstvom i laznim Pravoslavljem..sluzbenika, Saricevog konsultanta, Labusove pomocnice i predavacice na Megatrendu in nazalost, patrijarha
Preporuke:
3
3
77 subota, 08 mart 2014 17:56
@Vladimir
G. Naučniče, na osnovu Vašeg priloga ovom diskursu Vi ste naprosto prototip one podvrste koju zovemo fah-idioti...
Preporuke:
2
1
78 nedelja, 09 mart 2014 10:01
Vladimir
Mozete da zovete svakoga na raznolike nacine, deljenje etikete i naziva je popularizovan sport iz Titovih, preciznije udbinih vremena, pa se sledbenici odaju i sami sebe kvalifikuju...

Tako isto je nazvana "pristojnom sahranom" situacija IZLAGANJA na PLATOU ispred HRAMA.

Vestina smislenog misljenja nije dostupna svima. To je nesto sto se uci.
Preporuke:
2
4
79 ponedeljak, 10 mart 2014 11:19
Srdjan
Sad hocete da dizete spomenik Tesli a niste ni Hram zavrsili. Mislim da bi Tesla zaista bio ponosan sto lezi ispod gradjevine sa supljim oknima za prozore.
Samo se bavite preoravanjem grobova i nista drugo ne radite. Po vama su snimljeni Maratonci.
Preporuke:
4
5
80 utorak, 11 mart 2014 11:09
Sve ima svoje
Teslu, Davorinku, Josipa Broza, one kosti čije su da su (a Tucovićeve sasvim izvesno nisu) ispod kružnog toka na Slaviji, Majlouzevika iz Požarevca -> na groblja. Neki red da se zna šta se radi s leševima i pepelom mrtvih.

Baš neznani junak na Avali, 'ajde-de, nek ostane. Taj jedan. I glave u Ćele kuli. Toliko. Drugi svi na mesno groblje.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner